08.12.2019 17:13
Новини: Посетете нашият Online магазин, където можете да видите продуктите които продаваме, както и да си ги поръчате през Интернет.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: « 1 2   Най-долу
Печат
Автор Тема: Правила на каране!  (Прочетена 16675 пъти)
vandal
Windmaster
*****
Публикации: 683


по-добре от гика, от колкото от мотика


WWW
« Отговор #15 -: 03.05.2009 13:51 »

И от мен некой съвет
 - при силен офшор - независимо дали се учиш или караш от 20 години - или не влизай сам или уведоми някой на брега да ти хвърля по едно око...
 - повреден материал /като износени карета, пукнати мачти или изнамествани гикове.../ карай с подобни само в крайни ситуации при гладка вода и оншор...само да допълня, че пукнатата мачта може да доведе до скъсано платно, ако се счупи./за един средностатистически българин 1000 лв за хубава карбонова мачта са си доста пари все още, така че караме кой квото има.../
 - ако си пил - във водата няма да изтрезнееш
 - ако вятъра ти идва в повече и над 50% от тегелите си овърпауър не се прави на пич ами сложи по-малко платно или изобщо излез, преди да е станал сакатлъка /най често овърпауъра може да доведе до човка и счупен нос на дъската/...
Online

кара каквото му попадне...

http://www.windsurfyoga.eu/

https://www.facebook.com/WindSurfYoga
dr bre
Вятърничав
***
Публикации: 207



« Отговор #16 -: 15.09.2010 13:03 »

казус от последното каране.
Жълтия и червения качват и са с ляв борд към вятъра. Жълтия е около 5-10 метра по-напред.
Зеления остро качва и е с предимство на десен борд.
Въпроса е жълтия, който трябва да даде предимство на зеления и в същото време е надветрен на червения, трябва ли да даде предимство на червения след като е по-напред от него или да пусне по вятъра, за да даде предимство на зеления и да го отнеме на червения.
Малко стана като в КАТаджийските листовки


* case.JPG (13.11 KB, 720x450 - видяно 434 пъти.)
Online
dr bre
Вятърничав
***
Публикации: 207



« Отговор #17 -: 15.09.2010 13:20 »

в истинския случай, събитията се развиха така


* case solution.JPG (19.45 KB, 720x450 - видяно 525 пъти.)
Online
AlaBal
Духовит
**
Публикации: 126



« Отговор #18 -: 15.09.2010 13:22 »

Хехе! DrBre, за капитанско свидетелство, което изкарах миналата зима, освен другите неща си имаше забавни листовки точно от този тип! Ако важат (какъвто мисля всички са съгласни е случая и при нас ) правилата за мореплаване трябва да минат по сления начин:
1) Зеления защото е на десен халс
2) Червения, защото е по-надолу по вятъра
3) Жълтия да пие малко солена водица, и да минава последен!
Ако някой се интересува от листовките за капитанското мисля че ми се намират сканирани някъде!
Поздрави!
Online

Boards:
Fanatic All Wave 85
Starboard Kombat 107
Sails:
4.5 Gaastra Pilot
5.3 Gaastra Manic HD
7.0 Hot Sails Maui SuperFreak
lubo
Буревестник
******
Публикации: 897



« Отговор #19 -: 15.09.2010 13:33 »

Ако червения и жълтия започнат да пускат малко по-рано проблема ще изчезне,защо ако някой благоволи да даде предимство то трябва да е в последния момент,в който другия вече почти се е отказъл да го ползва и е готов и той да пусне по вятъра и тогава вече положението става лошо???Освен това червения е зад жълтия и вижда цялата ситуация,добре е да прояви малко мисъл.
Online

bords:Naish 75l, RRD 85l,Lorch 105l,AHD 130l.
sails: Lip Wave 4,2m2,NeilPride Alpha 4,7m2,Loft O2 5,3m2,,Loft Lip Wave 6,2m2,Loft O2 7,4m2
dr bre
Вятърничав
***
Публикации: 207



« Отговор #20 -: 15.09.2010 13:47 »

Любо и АлаБал имате право. В ситуацията аз бях жълтия зеления и червения - ако се разпознавате в тази ситуация - моля за извинение.
Проблема беше, че зеления катереше много остро и го видяхме в последния момент, защото го закриваше джоба на мачтата.
Мисля си че след като жълтия е по-напред от червения има право да пусне по вятъра и даде предимство на зеления, същото трябваше да направи и червения.
Все пак във всички книжки пише - ако не си сигурен, дай предимство. Добре, че със зеления реагирахме бързо и сменихме посоките, защото работата отиваше на "Карибски пирати 4"
Online
Mod_One
eXtreme iNside
********
Публикации: 1682



WWW
« Отговор #21 -: 15.09.2010 14:10 »


•   When boats approach each other on opposite tacks, the boat on port tack shall keep clear of the boat on starboard tack (Racing Rule 10).  The port-tack boat keeps clear, if the starboard-tack boat does not have to change course to avoid a collision.  If your boom is on the starboard (right) side, you are on port tack; if it’s on the port (left) side, you are on starboard tack.

•   When boats are on the same tack and overlap each other, the windward boat shall keep clear of the leeward boat (Racing Rule 11).  If your boom is on the side next to the other boat, you are the windward boat.

•   When boats are on the same tack and don’t overlap each other, a boat that is overtaking from behind shall keep clear of the boat that is clear ahead (Racing Rule 12).  It must change course to avoid running into the back of the other boat.  If the boat from behind continues to overtake the other boat and they become overlapped then the windward-leeward rule switches on where the windward boat must keep clear of the leeward boat.

•   When you’re tacking, you must keep clear of all other boats from the time your boat passes head to wind until it is on a close-hauled course (Racing Rule 13).  Look around before you tack to make sure you don’t tack in the way of another boat.

•   You must avoid contact with other boats if possible.  Even if your boat has right of way you must avoid contact, but you don’t need to act until it becomes obvious that the other boat is not going to keep clear (Racing Rule 14).

•   Whenever you are the right-of-way boat and want to turn, you must give the other boat a chance to keep clear (Racing Rule 16).  You cannot make an abrupt turn that allows no opportunity for the other boat to stay out of your way.
Online

               \\\ | ///
               \\ - -  //
               ( @ @ )
 -------o00o-(_)-o00o-------
F..k the Cola, F..k the pizza, All we need is Slivovitza
vandal
Windmaster
*****
Публикации: 683


по-добре от гика, от колкото от мотика


WWW
« Отговор #22 -: 15.09.2010 20:45 »

казус от последното каране.
Жълтия и червения качват и са с ляв борд към вятъра. Жълтия е около 5-10 метра по-напред.
Зеления остро качва и е с предимство на десен борд.
Въпроса е жълтия, който трябва да даде предимство на зеления и в същото време е надветрен на червения, трябва ли да даде предимство на червения след като е по-напред от него или да пусне по вятъра, за да даде предимство на зеления и да го отнеме на червения.
Малко стана като в КАТаджийските листовки

жълтия и червения не са "скачени"
щом са на 5-10 метра един от друг няма как подветрен да иска предимство - в смисъл той си е подветрен, но в случай на такава дистанция не виждам да има борба за нещо...в смисъл - с автомобил даваш предимство на десен на нерегулирано кръстовище когато стигнеш кръстовището, не 10 метра по рано...

а, и ...как да го кажа...ако някой ти вземе предимство - ще се врежеш ли в него, щото ти си бил пръв...нека се пазим един друг Smile


Online

кара каквото му попадне...

http://www.windsurfyoga.eu/

https://www.facebook.com/WindSurfYoga
dr bre
Вятърничав
***
Публикации: 207



« Отговор #23 -: 16.09.2010 09:03 »


•   Whenever you are the right-of-way boat and want to turn, you must give the other boat a chance to keep clear (Racing Rule 16).  You cannot make an abrupt turn that allows no opportunity for the other boat to stay out of your way.

Захо мисля, че на гъчканите спотове кратката версия на това, а най-добре с картинки трябва да се раздава преди влизане във водата. А що се отнася до последната точка, трябва да се въведе като устен изпит Smile
Online
Страници: « 1 2   Най-горе
Печат
Отиди в: