11.12.2019 12:37
Новини: Посетете нашият Online магазин, където можете да видите продуктите които продаваме, както и да си ги поръчате през Интернет.

Windyweek - точни прогнози за вятъра Anemometers - Sunny eXtreme windsurf lessons

Уиндсърф, кайт, сноуборд, екстремни спортове

Страници: 1 2 »   Най-долу
Печат
Автор Тема: Чалъми за по-тежките в уиндсърфинга  (Прочетена 664 пъти)
bersin007
Полъх
*
Публикации: 5



« -: 20.11.2019 17:32 »

Здравейте,

  Харесах някой от темите и реших да питам и аз. Когато си 100-105кг и духа 7-8 м/с, как постигате планиране/глисаж? Всеки сериозен коментар/съвет, ще бъде високо оценен. Моля не ми пращайте контакти на д-р Емилова. Това си го знам.

1. Дъска над 140л - Забелязах, че голямата дъска изисква по-голямо платно. Имам Fanatic 124Л (9кг) и 164Л(12-13кг) и с платно 6.8-7.2кв/м постигам по-добри резулати при по-малката дъска.
Голямата е тежка и въобще не обичам да я карам.  Обаче, "майстор" като мен, на който джайба му е чуждо нещо, воднят старт е спасение, но на Черно море като вдигне вълна и водният старт
става много труден с 10м дълъг гик. Пробвах и Старбоард 160Л(Широка дъска) с НС 8.3кв/м  платно и пак при 7-8м/с - Отново останах малко разочарован.
А и при по-сериозен чоп, нещата стават още по-неприятни с по-голямата дъска. Съпротивлението се засилва. Дали ако взема "вафлена" много лека голяма дъска, нещата, ще се подобят значително?

2. Забелязах, че ми се вдига носа на 124Л дъска при граничен вятър (8,5-9м/с)- задницата рие. Тогава местя базата напред и дори вдигам гика нагоре. Дали е правилно незнам?!
Юли беше качил едно клипче, в което казваха:
 1. База назад--> Гик нагоре
 2. База напред--> Гик надолу
Второто го разбирам, за "overpower" условия. Обаче при мен обикновенно са "underpower". Дали моето поведение е правилно (базата напред и гика нагоре)?

3. Според спецове (youtube), еластична финка помагала за по-ранно планиране и създава по-голяма подемна сила и повдига дъската. Някой пробвал ли го е?

4.Забелязвам, че с по-дълга финка качвам повече, но ме спъва при граничен вятър. За Александополис и дългите финки няма да коментирам - това от опит го знам Smile.
Основната дъска ми е старичка 2.84м дълга и при по-късата финка качването ми е невъзможно. Има ли зависимост положение база / качване (както казах аз карам с база на по-предно положение - 3/4 от трака)?
Дори с натискане на заден крак , свиване на преден и изместване  на тялото напред не помага.

5. Има ли значение дължината на въженцата. Винаги съм обичал по-късите , обаче в мойта ситуация ( "малкото" килограми), кое е по-добре?

6. Имам NS S_Type 8.3кв, 3-камберно платно. Пробвах го с НС 60%  мачта. Дали  е достатъчно еластична за това платно (пише, че е "съвместима").
Задължително ли е да се набутвам за по-скъпа и по-карбонова? Ако някой има опит да сподели? Гледах колеги с по стари S_Type и ми се стори, че са по-добре опънати.
3D формта е по-ясно изразена.

Сигурно ви надух главите, но ми се ще да напредна малко.
Online

Fanatic 124l, GA Hybrid 6.7, NS Volcano 6.8, NS SType 8.3
nikyzlatanov
Духовит
**
Публикации: 143



« Отговор #1 -: 20.11.2019 20:49 »

Здравей bersin007 .
Тук със сигурност има много хора далеч по-добре запознати с този спорт от мен , но ще споделя моето мнение по част от въпросите , които повдигаш.
1. Голяма слаломна дъска (85см.) е в плюс за по-ранното глисиране , минусът е че е некомфортна на чоп .
2. Помисли за по-голямо платно , нещо около 8,6-9+ кв.м.
3.Натискането със задния крак кара дъската да "оре" и дава допълнително съпротивление, опитай да висиш на гика  ( въженцата).
По останалите въпроси също имам мнение, но мисля, че повече от нещата са сведени до лични предпочитания и комфорт , така че ще го спестя.
Online

Gaastra Vapor 8.6
Gaastra Vapor 7.1
Naish Rally      6.4
SB iSonic 133л. 222/80
Tabou Manta 100л. 222/68
nikyzlatanov
Духовит
**
Публикации: 143



« Отговор #2 -: 20.11.2019 20:56 »

Само да добавя ,че не съм точно в твоята категория (72кг. съм  Smile ) ,въпреки това се надявам да съм бил полезен.
Online

Gaastra Vapor 8.6
Gaastra Vapor 7.1
Naish Rally      6.4
SB iSonic 133л. 222/80
Tabou Manta 100л. 222/68
glum
Полъх
*
Публикации: 91


« Отговор #3 -: 21.11.2019 22:34 »

Здравей.
Ще опиша какво се случва при мен и се надявам да ти е от полза.
Тежа 92 кг и правя следните комбинации:
1 при вятър 6 м/с което е около 21 км/ч - дъска 144л чист фрирайд с платно 7.1 м2- комфортен глисаж, може и по- малко литри, до 130л и по голямо платно до 7.5м2. Втори вариант  ми е 135л 85 см широка дъска със същото платно но при малък или никакъв чоп - резултат по висока скорост, но повече съсредоточаване.
2 при вятър 7 м/с, около 25 км/ч - горната дъска с платно 6 м2 - става ама дъската се чувства тежка и тромава. Втори вариант  дъска 110 л и същото платно - комфортно каране. Най добро за мен е 120 към 115 л фрирайд със слаломни претенции дъска и платно м/у 5.8-6.2м2.
3 при 8м/с  около 30 км/ч - 110 л дъска и 5.4 платно
И сега спецификата: Въпроси  от които зависи всичко.
Какъв стил караш или ще караш: Уейв, фристайл, фрирайд, слалом. Аз например искам да карам всичко. Може  би без фристайл.
Къде караш, то това зависи от горното ама се случват и изненади.
И особенно важно е:
Да можеш да си риговаш добре платната.
Да имаш правилните финки..
Да си научил точните настройки на базата за всяко платно и случай. И на въженцата също. (става с търпение и проби).
Online
bersin007
Полъх
*
Публикации: 5



« Отговор #4 -: 22.11.2019 00:54 »

Здравейте,
Благодаря за насоките. 92кг не са малко. Много ми е странно как постигате глисаж при 6-7м/с. Kакво е теглото на дъската 144л? При 6м/с не си мокря оборудването, а при 7 съм се подлъгъл и се самосъжалявам. Един по-добър от мен сърфер (75кг) казва, че " всеки кг от екипировката надолу се равнява на 10кг от теглото на сърфиста"!  Тук въпросът ми е, да се набутвам ли за някаква  много лека и трошлива дъска, за да карам при 7м/с?  Ако това е най-лесното решение, така да е. До сега дъските, които съм провал на слабо време  са над 13кг сухи. Но както споменах, за тях се иска голямо платно 9-10кв, неприятно големи в чоп.
Online

Fanatic 124l, GA Hybrid 6.7, NS Volcano 6.8, NS SType 8.3
glum
Полъх
*
Публикации: 91


« Отговор #5 -: 22.11.2019 04:45 »

144 литровата ми дъска е Лорч и може би е 10-11 кг тежка е,но Лорч са здрави дъски. Примерите съм ги дал при основен вятър, а на глисаж излизаш на порив като порива е 0.5-1 м/с повече. Основния вятър ти стига да те държи на глисаж по цялата писта. А ако запомпваш преди глисаж не ти трябва и порив. Без запомпване на глисаж излизам по следният начин: Следя с очи и уши за порив на вятъра след като съм взел скорост. С идването на порива бутвам малко напред платното и увисвам и с тялото си също напред като пред човка . (тук е важно да не направиш истинска човка) същевременно пускам дъската по вятъра и в момента който отлепи влизам  в налъмите последователно но бързо ( за мен няма значение с кой крак започвам защото все едно скачам и в двата) и затварям платното почти до край ( зависи колко е силен порива) С стабилизирането на глисажа оправям курса на дъската.
С запомпване е: Пускам по вятъра и веднага запомпвам енергично,като тръгне да отлепя вкарвам най често първо задния крак после предния ( бързо и без натиск с задния,че иначе ще смени курса) едновременно затварям платното и това е.
И сега за дъската: По лека и"трошлива" дъска ще помогне. Те съвременните дъски от 135 л фрирайд с широчина 68-75см са по 7-8 кг зависи от типа на конкретния модел. Финката е също много важна за ранен и по-лесен глисаж. Хубава карбонова не нащърбена финка спрямо стара дебела твърда нащърбена е като нови хубави гуми спрямо стари криви изтрити такива. Но трябва и техника, а тя идва с каране.
Да не забравя. Правилно риговано платно е също много важно,а и какво е платното. 7м2 може да се държи по добре от грешно опъната 9.2ка.
Online
glum
Полъх
*
Публикации: 91


« Отговор #6 -: 22.11.2019 04:51 »

Забравих, вълна също може да ти даде допълнително скорост и да излезеш  на глисаж пускайки се косо по нея.
Online
Юли
Администратор
******
Публикации: 5143



WWW
« Отговор #7 -: 22.11.2019 08:45 »

Преди наистина се говореше за съотношение 1/10 за теглото на оборудването, но вече не е така. Безспорно, по-леката екипировка е огромен плюс, но вече във "формулата" участват и други сили.
Пиши къде караш най-често, предполагам става въпрос за Черноморието.

При слаб вятър:
Излишно голямата финка е проблем
Широчината на дъската е важна и полезна
Теглото на всичко е от значение, но само, ако разликата е голяма (2-3кг ще помогнат, но няма да са "панацея")
Увисването на платното, помпането и пускането по вятъра и вълната са ключов момент, без тях ти е нужен много повече вятър за да "тръгнеш"
По-висок гик - помага
Ако винаги ти е слабо, прибери налъмите по-напред и навътре

Мерил ли си истинското тегло на дъските, които описваш?
Комбинацията от малка дъска и голямо платно е само за "прота" :D когато ти е слабо добави някой и друг литър (с по-широка дъска) и увеличи малко квадратурата.
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, PureLip 4.7, 4Wave 5.4, SwitchBlade 6.8
Boards: Exocet U-Surf 76, SL Sport 94, Quatro Quad 83
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5
dee
Windmaster
*****
Публикации: 615


www.archstudioperfect.com


WWW
« Отговор #8 -: 03.12.2019 08:00 »

Когато става въпрос за проблеми с изглисирването, как така никой не е споменал the “f” word?  :D ... имам предвид фойл, разбира  се. Или и там опитността е от първостепенно значение?
Online

RRD Freestyle Wave 90
Exocet SL 71 - 118l
Search 4,2
Force 5,3
Fusion 6,1
Ride 7
Юли
Администратор
******
Публикации: 5143



WWW
« Отговор #9 -: 03.12.2019 11:00 »

За съжаление и там човек се сблъсква със същите проблеми. За да накараш фойла да "литне" трябва да дадеш скорост на дъската. Пак е добре да си лек и техничен oops
Online

Аз съм легенда :D

Sails: LoftSails PureLip 4.2, PureLip 4.7, 4Wave 5.4, SwitchBlade 6.8
Boards: Exocet U-Surf 76, SL Sport 94, Quatro Quad 83
Kites: Liquid Force P1 4.0, WoW 5.0, 6.0, 8.0, NV 10.5
bersin007
Полъх
*
Публикации: 5



« Отговор #10 -: 03.12.2019 15:03 »

"С идването на порива бутвам малко напред платното и увисвам и с тялото си също напред като пред човка . (тук е важно да не направиш истинска човка) същевременно пускам дъската по вятъра и в момента който отлепи влизам  в налъмите"

Тоз коментар ми хареса. Благодаря за съветите на всички. Определено имам какво да корегирам по техниката си, а и по екипировката.
1. В момента съм със стандартната финка за  Фанатика (Мауи Финс 36, 38, 40cm ако не се бъркам).
Изглежда тънка, остра и ненащърбена. Карбоновите финки, за които говорите по-тънки ли са? Заслуват ли си инвестицията?

2. Имам колебание за литража на следващата ми дъска. Не искам да взимам по-голяма от сегашната (124Л), защото на чоп, се кара много трудно. Един приятел,
каза че новите по-широки дъски, освен, че излизат по-лесно на глисаж, също така и "тропат/клапат" на вълни повече от стария ми тънък Фанатик.
Според старто правило 105+20=125Л трябва да е дъската за мен. Иначе, много ще потъвам с по-малка и при прекъсвания на вятъра до следшащ порив заривам.

3. Думата с "ф" си е нещо хубаво, обаче изискава и 4к инвестиция. Иначе за БГ ми изглежда много приложимо, за да съм сигурен, че няма да съм "капо".

4. Тази година за пръв път разбрах , че сърфът ми има 5 скорости:
- 1. риене
- 2. предглисажно състояние
- 3. глисаж
- 4."втора бърза"
- 5. 5-та слаломна (местя си краката към края на дъската(рейла)). От това печеля по-висока скорост, по-стабилен съм при чоп, по-лесно стигам до следващия порив(не губя инерция).
Online

Fanatic 124l, GA Hybrid 6.7, NS Volcano 6.8, NS SType 8.3
nikyzlatanov
Духовит
**
Публикации: 143



« Отговор #11 -: 03.12.2019 17:19 »



1. В момента съм със стандартната финка за  Фанатика (Мауи Финс 36, 38, 40cm ако не се бъркам).
Изглежда тънка, остра и ненащърбена. Карбоновите финки, за които говорите по-тънки ли са? Заслуват ли си инвестицията?

2. Имам колебание за литража на следващата ми дъска. Не искам да взимам по-голяма от сегашната (124Л), защото на чоп, се кара много трудно. Един приятел,
каза че новите по-широки дъски, освен, че излизат по-лесно на глисаж, също така и "тропат/клапат" на вълни повече от стария ми тънък Фанатик.
Според старто правило 105+20=125Л трябва да е дъската за мен. Иначе, много ще потъвам с по-малка и при прекъсвания на вятъра до следшащ порив заривам.

Не всички карбонови финки са "супер финки" и по-добре, ако имаш възможност пробвай преди да купиш, но да, има смисъл да се инвестира във финка.
Относно литрите.... моето  мнение е , че ще ти отива 135+л. слалом и 9+кв.м. платно ако караш в БГ.
Online

Gaastra Vapor 8.6
Gaastra Vapor 7.1
Naish Rally      6.4
SB iSonic 133л. 222/80
Tabou Manta 100л. 222/68
roadster
Полъх
*
Публикации: 68



« Отговор #12 -: 04.12.2019 12:21 »

"Относно литрите.... моето  мнение е , че ще ти отива 135+л. слалом и 9+кв.м."

+1

Със 124л+8,2кв+94кг......изпускаш ветровете между 6 и 8 м/с
Online

Fanatic Falcon 125 L / RRD X-Fire 105 L / RRD X-Fire 90 L / Naish Hybrid Freewave 85 L / Naish wave 69L
8.6 RRD Firewing MK4 / 7.2 NP HellCat / 5.7 GA Phantom / 5.0 Naish All Terrain / 5.0 Simmer Vision / 4.2 Arrows / 4.0 RRD The Four
Shaka
Отнесен от вихъра
****
Публикации: 343



« Отговор #13 -: 04.12.2019 15:45 »

Чета темата и си мисля, че това е дискутирано, дискутирано .....
Няма смисъл от съвети защото всичко си е ясно - ако си тежък имаш две възможности:

1. Голям материал - мъкнеш големи дъски, дълги мачти, чолеми 'чаршафи' - е, ще можеш да караш по-често и в България ...
2. Среден материал и ходиш на места където си духа както трябва ... е, ще караш по-рядко но ще караш!

Няма какво да се лъжем ....
Online

Всяко място отдалечено от морето е провинция... (Хемингуей)
नमस्ते
bersin007
Полъх
*
Публикации: 5



« Отговор #14 -: 07.12.2019 16:40 »

  Принципно си прав, но тази година пробвах на 8м/с 160л, широка дъска, 8.3кв, което си е голям материал и бях много далеч от глисаж. Така , че за мен има какво да се изкоментира. Ако темата ти е досадна не си губи времето да я спамиш.
Online

Fanatic 124l, GA Hybrid 6.7, NS Volcano 6.8, NS SType 8.3
Страници: 1 2 »   Най-горе
Печат
Отиди в: