Кайт, уиндсърф, ски, екстремни спортове

Екстремни спортове => Уиндсърф => Темата е започната от: Sunny в 08.09.2005 12:38



Титла: Правила на каране!
Автор: Sunny в 08.09.2005 12:38
Ще помоля тук да се публикуват правила за каране при уиндсърф, защото има много хора, които се учат или по някаква друга причина не ги знаят. По този начин има много голяма опасност от инциденти във водата, а както знаете при тази скорост може да е с доста печални последици.

1. Оглеждайте се преди да предприемете маневра, особено поворот.
2. При разминаване предимство има този, който кара с дясната ръка напред и той трябва да качва. Тоест ако вие сте в левия халс трябва да пуснете.


Титла: Правила на каране!
Автор: Ceco в 09.09.2005 20:52
Абе не е ли по-лесно, като видиш че някой се е засвяткал срещу тебе и няма изгледи да промени курса, просто го пусни :D. Все пак, Юли, нека и той да се произнесе по въпроса!


Титла: Правила на каране!
Автор: Юли в 10.09.2005 11:57
Нямам думата, досега само веднъж съм участвал във ВТП, но само аз бях виновен. Иначе ако искаш да избегнеш катастрофи или трябва да си много сигурен в способностите си или да направиш път.
Все пак правила има, но е ясно, че не на всички им е ясно :wink:  :lol:  :?


Титла: Правила на каране!
Автор: vlad в 12.09.2005 07:42
Считам, че е наложително всеки който е във водата да знае правилата.
1. Без да претендирам, че съм точен, с две ръце подкрепям Съни - това правило във ветроходството е основно - десен халс е с ПРЕДИМСТВО!!!!! Това означава именно, дясна предна ръка.

2. Тъй като съществува вариант за среща на два сърфа с един халс покрай някакво препятствие, доколкото си спомням, а в това има и голям смисъл - Подветреният е с предимство. Това ще рече, че този от няколкото сърфисти, който е най-близо до вятъра, трябва да отстъпи път.

3. В ситуацията на т. 2 този, който се движи на по-остър курс срещу вятъра има ПРЕДИМСТВО.

Удачен начин да се осигури включително и промяна в горните правила, без обаче да бъдат пренебрегвани, е да потърсиш предимство за конкретния случай. Ако това стане своевременно, извън състезателна ситуация, струва ми се, едва ли някой ще откаже да осигури предимство, макар и да не са налице условията по-горе. Лично аз го виждам с краткото ПЪТ! или нещо такова. Достатъчно е да става ясно, че държиш да минеш преди другия сърф, който по правилата би имал предимство.
Разбира се, ако сърфистът с предимство държи да го реализира, единствено меродавни трябва да бъдат ПРАВИЛАТА!
Това ще рече, че молбата за предимство трябва да осигури както време за промяна в курса или скоростта на имащия предимство, така и такова за промяна в курса на искащия предимството.

Това е при нормални условия.

ПРИ АВАРИЯ

АБСОЛЮТНО ПРЕДИМСТВО има този сърфист, чиято дъска по една или друга причина е неуправляема или има някакъв проблем по екипировката, но въпреки това е на ход.


Титла: Re: ?
Автор: vlad в 12.09.2005 07:49
Цитат на: "balki"
desnia haus pri razminavane triabva vinagi da e v kachvashta pozicia.

Балки, нямам много спомен в правилата, дали предимството на десния халс беше абсолютно, независимо от това дали качва или пада по вятъра, но ми се струва, че спазването му определено е по-лесно, ако го вържеш именно с халса, а не непременно с курса. Тъй като и нещата не опират до състезание, ако се установи възможност да се поиска път, това е и решението. В тази ситуация и той ще знае какво искаш да правиш, а ти така или иначего имаш предвид като препятствие. Струва ми се, че в този случай проблемът е напълно разрешаем и при стриктно следване правилото на десния халс.


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: LamiataSpaska в 04.04.2007 09:50
Още нещо за правилата - този които е във въздуха е с предимство, защото не се знае точно
кога, къде и как ще падне, или пък няма да хвърли такелажа в някой момент. Такива гафове стават
при вълни някои път - няма видимост, някои скача, от другата страна някои просто си кара...


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: roza в 06.11.2007 15:42
може ли да ми отговорите когато има кайтове и уиндсърфове кой е с предимство  :shock:   мисля че кайтовете малко са по агресивни в предимствата си taz


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: Sunny в 06.11.2007 21:27
може ли да ми отговорите когато има кайтове и уиндсърфове кой е с предимство  :shock:   мисля че кайтовете малко са по агресивни в предимствата си taz
Все едно дали е кайт или сърф - важи правилото за предимстовто на този, който е с дясна ръка напред.
Аз винаги се стремя да мина над кайтиста, тоест хвърчилото и линиите да са от другата страна, тогава се чувствам най-сигурна. По принцип кайтистите се съобразяват и винаги когато се разминаваме леко пускат, за да мога да кача над тях. Но все пак ако са с предимство могат да си го използват и да се наложи ти да пуснеш и да минеш под линиите - тогава се постарай да пуснеш повече, за да си по-далеч от линиите, особено ако кайтиста е по-неопитен. Ако има кайтист паднал във водата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО минаваш над него, защото иначе с финката му минаваш през линиите.


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: shtilian72 в 11.01.2009 01:47
С предимство са начинаещите .... ! Какви десни ръце какви леви ръце ... .глупости на таркаета 1 начинаещ ще мисли как да държи платното и тръгнал там кара едва едва ... много ще мисли с дясна ръка ли кара или с лява ... и някой дето се движи като самолет го отнесе като зил поцинкована кофа  и ко кат той бил с лява ръка ? КОЙ има предимство тогас начинаещия или напреднажия дето мои скача и теи нататъка ...


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: Sunny в 11.01.2009 13:02
shtilian72 разбира се, че е така и мисля, че всички спазват това правило :OK:


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: vandal в 16.01.2009 18:36
Няколко години се състезавах и съм наясно с правилата, но не мисля да се впускам в подробности... ако някой смята да се састезава определено трябва да се запознае с ветроходния правилник на ISAF.
Иначе най-важните - десен халс /когато дясната ръка ти е по-близо до мачтата/ е с предимство.
подветрен - стига мачтата да не е на траверс /нещо което само на един састезател евентуално ще потрябва.
и нещо друго - нека просто се пазим един друг във водата...


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: Mod_One в 23.01.2009 15:31
Така е - "... нека просто да се пазим ..."
Има и още нещо много важно, което мисля, че съм казвал но не е лошо да се повтори:
Спорта ни е рисков, особено в екстремни условия, затова гледайте другите от време на време като карате. Колко сте, дали някой не лежи във водата прекалено дълго - ако трябва минете покрай него да го попитате как е, може да е счупил нещо или недай боже да се ударил лошо. Ако видите, че някой има явно затруднение - вижда се, особено при начинаещи, ако сте наблизо минете до него, попитайте го има ли нужда от помощ или ако иска му дайте съвет.
На всички желая безаварийно каране! Стягайте се за новия сезон, че както е почнало може много рано да го открием!


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: Sunny в 22.04.2009 17:41
Мисля, че е добре в тази тема да пишем и някои полезни съвети.

1. Носете винаги въже в себе си (в джоба на трапеца или където имате подходящо място). При аварийна ситуация въжето често спасява!

2. Когато вятърът е offshore и по някаква причина не можете да се приберете, в никакъв случай не се качвайте върху дъската, защото вятърът ви отнася с голяма бързина в открито море. Стойте във водата до оборудването и се опитвайте леко да плувате към брега, но никога точноп срещу вятъра, а леко по диагонал. Ако искате помощ се качете за малко на дъската и махайте с ръце, за да ви видят от брега и после веднага пак във водата, защото тялото действа като котва и пречи на вятъра да ви отвява толкова бързо.

3. Проверявайте от време на време гуменото каре на базата за люспи или шупли. При наличието на такива веднага го сменете.

4. Преценявайте сили те си и способностите си да карате на определена сила на вятъра. Ако сте изморени и мислите да влезете за последен тегел, по-добре оставете за утре. Ако сте по-начинаещ се дръжте близо до брега  при  offshore вятър. Ако се отдалечите  и сте изморени по-добре да престанете с борбата да извадите платното и да тръгнете, защото това ви отдалечава още повече от брега. По-добре плувайте.


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: marino в 23.04.2009 07:59
Моя съвет е гуменото каре да се сменява всеки сезон.


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: vandal в 03.05.2009 13:51
И от мен некой съвет
 - при силен офшор - независимо дали се учиш или караш от 20 години - или не влизай сам или уведоми някой на брега да ти хвърля по едно око...
 - повреден материал /като износени карета, пукнати мачти или изнамествани гикове.../ карай с подобни само в крайни ситуации при гладка вода и оншор...само да допълня, че пукнатата мачта може да доведе до скъсано платно, ако се счупи./за един средностатистически българин 1000 лв за хубава карбонова мачта са си доста пари все още, така че караме кой квото има.../
 - ако си пил - във водата няма да изтрезнееш
 - ако вятъра ти идва в повече и над 50% от тегелите си овърпауър не се прави на пич ами сложи по-малко платно или изобщо излез, преди да е станал сакатлъка /най често овърпауъра може да доведе до човка и счупен нос на дъската/...


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: dr bre в 15.09.2010 13:03
казус от последното каране.
Жълтия и червения качват и са с ляв борд към вятъра. Жълтия е около 5-10 метра по-напред.
Зеления остро качва и е с предимство на десен борд.
Въпроса е жълтия, който трябва да даде предимство на зеления и в същото време е надветрен на червения, трябва ли да даде предимство на червения след като е по-напред от него или да пусне по вятъра, за да даде предимство на зеления и да го отнеме на червения.
Малко стана като в КАТаджийските листовки


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: dr bre в 15.09.2010 13:20
в истинския случай, събитията се развиха така


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: AlaBal в 15.09.2010 13:22
Хехе! DrBre, за капитанско свидетелство, което изкарах миналата зима, освен другите неща си имаше забавни листовки точно от този тип! Ако важат (какъвто мисля всички са съгласни е случая и при нас ) правилата за мореплаване трябва да минат по сления начин:
1) Зеления защото е на десен халс
2) Червения, защото е по-надолу по вятъра
3) Жълтия да пие малко солена водица, и да минава последен!
Ако някой се интересува от листовките за капитанското мисля че ми се намират сканирани някъде!
Поздрави!


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: lubo в 15.09.2010 13:33
Ако червения и жълтия започнат да пускат малко по-рано проблема ще изчезне,защо ако някой благоволи да даде предимство то трябва да е в последния момент,в който другия вече почти се е отказъл да го ползва и е готов и той да пусне по вятъра и тогава вече положението става лошо???Освен това червения е зад жълтия и вижда цялата ситуация,добре е да прояви малко мисъл.


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: dr bre в 15.09.2010 13:47
Любо и АлаБал имате право. В ситуацията аз бях жълтия зеления и червения - ако се разпознавате в тази ситуация - моля за извинение.
Проблема беше, че зеления катереше много остро и го видяхме в последния момент, защото го закриваше джоба на мачтата.
Мисля си че след като жълтия е по-напред от червения има право да пусне по вятъра и даде предимство на зеления, същото трябваше да направи и червения.
Все пак във всички книжки пише - ако не си сигурен, дай предимство. Добре, че със зеления реагирахме бързо и сменихме посоките, защото работата отиваше на "Карибски пирати 4"


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: Mod_One в 15.09.2010 14:10

•   When boats approach each other on opposite tacks, the boat on port tack shall keep clear of the boat on starboard tack (Racing Rule 10).  The port-tack boat keeps clear, if the starboard-tack boat does not have to change course to avoid a collision.  If your boom is on the starboard (right) side, you are on port tack; if it’s on the port (left) side, you are on starboard tack.

•   When boats are on the same tack and overlap each other, the windward boat shall keep clear of the leeward boat (Racing Rule 11).  If your boom is on the side next to the other boat, you are the windward boat.

•   When boats are on the same tack and don’t overlap each other, a boat that is overtaking from behind shall keep clear of the boat that is clear ahead (Racing Rule 12).  It must change course to avoid running into the back of the other boat.  If the boat from behind continues to overtake the other boat and they become overlapped then the windward-leeward rule switches on where the windward boat must keep clear of the leeward boat.

•   When you’re tacking, you must keep clear of all other boats from the time your boat passes head to wind until it is on a close-hauled course (Racing Rule 13).  Look around before you tack to make sure you don’t tack in the way of another boat.

•   You must avoid contact with other boats if possible.  Even if your boat has right of way you must avoid contact, but you don’t need to act until it becomes obvious that the other boat is not going to keep clear (Racing Rule 14).

•   Whenever you are the right-of-way boat and want to turn, you must give the other boat a chance to keep clear (Racing Rule 16).  You cannot make an abrupt turn that allows no opportunity for the other boat to stay out of your way.


Титла: Отговор: Правила на каране!
Автор: vandal в 15.09.2010 20:45
казус от последното каране.
Жълтия и червения качват и са с ляв борд към вятъра. Жълтия е около 5-10 метра по-напред.
Зеления остро качва и е с предимство на десен борд.
Въпроса е жълтия, който трябва да даде предимство на зеления и в същото време е надветрен на червения, трябва ли да даде предимство на червения след като е по-напред от него или да пусне по вятъра, за да даде предимство на зеления и да го отнеме на червения.
Малко стана като в КАТаджийските листовки

жълтия и червения не са "скачени"
щом са на 5-10 метра един от друг няма как подветрен да иска предимство - в смисъл той си е подветрен, но в случай на такава дистанция не виждам да има борба за нещо...в смисъл - с автомобил даваш предимство на десен на нерегулирано кръстовище когато стигнеш кръстовището, не 10 метра по рано...

а, и ...как да го кажа...ако някой ти вземе предимство - ще се врежеш ли в него, щото ти си бил пръв...нека се пазим един друг :)




Кайт, уиндсърф, ски, екстремни спортове | Powered by SMF 1.1.21.
© 2017, Simple Machines. All Rights Reserved.