Sunny eXtreme - сноуборд, кайт & уиндсърф

Екстремни спортове => Уиндсърф => Темата е започната от: nikyzlatanov в събота 13.01.2018 19:54



Титла: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в събота 13.01.2018 19:54
Скоро попаднах на едни странни финки www.frpgear.com ,та въпросът ми е някой има ли повече инфо за тях или лични впечатления и опит?


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в неделя 14.01.2018 13:58
Не съм виждал такова "животно", но съдейки по дадената информация и снимков материал на страницата им...
Видимо е ръчна изработка от "средна" ръка, няма настройка на ъгъла или площта на крилото, описанията са като на китайски ученик в час по политология, това бил резултат от 40 годишен труд... Дано не съм прав, но по-добре си спести тия 400-500$.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: valeri в неделя 14.01.2018 18:12
Мислех да издялкам една алуминиева с доста по-големи размери ,но ако е неразглобяема ще е много неудобна за транспорт , а разглобяемата предполага доста по голяма дебелина  ,  респективно - тегло а и челно съпротивление. wall :lol:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в неделя 14.01.2018 21:11
Като гледам размерите ,може да се ползва за закачалка за неопрени , ако не става за друго . :lol:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в понеделник 15.01.2018 03:45
 :D


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в вторник 16.01.2018 18:52
Според мен идеята е добра - абстрахирам се от изработката ... Все пак товаа е доста компактно (14'' х 14'') в сравнение с огромния хидрофойл. Е и подемната му сила е по-малка, но някои по-тежки сърфисти (като мен например) биха оценили по достойнство преимуществата при слаб вятър.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в сряда 17.01.2018 16:16
Много е къс лоста Захо. Няма как да вдигнеш цялата дъска над водата и да останеш само на "самолетчето", а това всъщност прави хидрофойла привлекателен. При правилно позиционирано оборудване и скорост, стандартната финка също има подемна сила.
Според мен това е нещо като "Abidas" и който се върже... Дано бъдещето ме опровергае :D


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в събота 20.01.2018 22:06
Ето и от мен малко инфо, че ми стана интересно! От това храстче може и да излезе зайче! :)))))))
http://frpgear.com/fly-fin.html
https://www.ebay.com/itm/Windsurfing-fly-fin-hydrofoil-/292408896879
https://www.facebook.com/theviruscarbon/posts/1961145700838928
Ще се радвам да чуя още мнения.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в неделя 21.01.2018 11:52
Може би скоро ще имаме някои отговори . От две стари финки "сделах" набързо един прототип , нарочно е с доста по-големи размери ,като целта е да разбера има ли хляб в тая работа.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в неделя 21.01.2018 15:32
Здравствуйте братья славяне! Бог в помощь!
Молодец! Хорошо получилось. Но я свою первую муху-плавник сделал еще проще. Сразу хорошо заработала. Надеюсь и y тебя тоже заработает.
Братья, почему просто не попросили муху-плавник попробовать бесплатно? Своим не доверяете?


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в неделя 21.01.2018 15:37
Какой угол сделал между дном доски и крылом?


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в неделя 21.01.2018 15:53
Здравствуйте братья славяне! Бог в помощь!
Молодец! Хорошо получилось. Но я свою первую муху-плавник сделал еще проще. Сразу хорошо заработала. Надеюсь и y тебя тоже заработает.
Братья, почему просто не попросили муху-плавник попробовать бесплатно? Своим не доверяете?
Добро пожаловать на форум frpgear  hi
В Болгарии можно попробовать бесплатно? :D


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в неделя 21.01.2018 18:00
За сега 0'


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: roadster в неделя 21.01.2018 18:46
Какой угол сделал между дном доски и крылом?

За сега 0'

= на данный момент  0'
 OO


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в неделя 21.01.2018 19:36
В Болгарии сам бог велел попробовать бесплатно. Ну поскольку Вы уже сами сделали то я вам просто подскажу что попробовать. Геометрия выглядет хорошо. Попробуйте угол 0. Интересно как поедет. Потом попробуйте угол увеличить, чтобы увеличить подьемную силу. 6-10 градусов. Для каждой доски и веса есть оптимальный угол. Потом другие секреты подскажу, но не на форуме, а то конкуренты англосаксы идеи украдут. Можете мне писать на frpgear.com contact us.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Ceco в неделя 21.01.2018 19:54
Спасибо, frpgear  OO

Малко споделен англо-саксонски опит по системата "направи си сам":
http://www.alphalanding.com/rc-track/foil-assist-windsurfing-and-surf-fin/
всъщност е история с ъпгрейд  :D :
http://www.alphalanding.com/rc-track/foil-assisted-windsurfing-fin-part-2-the-box-foil/
и нещо по темата от NASA  ;), което може да бъде полезно  :D :D
https://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/airplane/foil3.html
дори безплатно може да се свали програмата:
https://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/FoilSim/index.html


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в понеделник 22.01.2018 00:33
Я уже видел этот плавник-крыло. Крыло там правильно глубоко стоит, но плохо сделал - как топором срубил. Я пока делаю все без расчетов. Я с 1980 года работал в СССР инженером в авиации, а с 1993 в США. Могу достаточно точно на глаз сказать как правильно сделать. Более точно надо методом числового моделирования делать, но это дорого.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в понеделник 22.01.2018 14:40
Много е къс лоста Захо. Няма как да вдигнеш цялата дъска над водата и да останеш само на "самолетчето", а това всъщност прави хидрофойла привлекателен. При правилно позиционирано оборудване и скорост, стандартната финка също има подемна сила.
Според мен това е нещо като "Abidas" и който се върже... Дано бъдещето ме опровергае :D

Съгласен съм - но според мен идеята е не "да останеш само на "самолетчето"" (което явно е невъзможно) , а да имаш някаква подемна сила, която да повдигне дъската някой и друг сантиметър нагоре за да се намали "draga-a" и да изглисираш по лесно. Ще чакаме проби и споделени резултати - на брега, с чаша бира в ръка. Дерзайте!  OO


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в понеделник 22.01.2018 17:45
frpgear е намерил правилните отговори на възникналите тук въпроси около подемната сила. Който се интересува повече- инфо от самия него, а и в нета има споделено от производителя. Явно поляците, които се пробваха в тази разработка, не могат да се справят с тази "проста" задача.
 Аз бих рискувал да  имам в багажника две такива финки "муха" за двете дъски , особено за дните със слаб вятър по нашето море.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в понеделник 22.01.2018 21:07
Малко само да се пооправи времето....


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в вторник 23.01.2018 01:58
http://raceyou.ru/showthread.php?t=28946
Это Русский форум обсуждает то-же самое но гораздо глубже в теории. Я Русским сказал, что пока Русские обсуждали в теории на Болгарском форуме плавник уже сделали. :lol:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в вторник 23.01.2018 14:52
От това, с което се запознах, изделието изобщо не е за гаражно ТНТМ, освен това има вече усъвършенствани прототипи.
По добрия вариант е да се ползва готовия продукт. Подводните камъни са големи, а топлата вода вече я има! OO
Поздравления за производителя frpgear :)(: !


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: valeri в вторник 23.01.2018 16:36
Моята ще е алуминиева , доста голяма  ( за платно 9.5 и 147 литра ) и с променлив ъгъл на атака  :D :lol:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в вторник 23.01.2018 17:01
Ето и инфо как изглежда:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в вторник 23.01.2018 17:34
За теоретиците:
https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/geom.html (https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/geom.html)



Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в сряда 24.01.2018 08:15
Хидродинамиката е друга бира!  OO


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в петък 23.02.2018 16:28
Да подновим една стара идея, която реализирах успешно! Шапка свалям доземи  \0/ \0/ \0/ на д-р Степан Лунин за създадените от него иновативни модели на Fly-fin, карбон  2019 БИС и 2020 с гъвкав заден ръб! От направените проучвания от мен - без аналог досега в световното производство! Да е жив и здрав и да ни радва с още по-нови произведения на инжинерната мисъл! За да бъдем винаги усмихнати и доволни когато излизаме от водата! OO  Ето и двете изделия, вече и в Бг.:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в петък 23.02.2018 17:08
Още малко официална информация:
http://frpgear.com/
MODEL 2019 PLUS
 Same as Model 2019, but with flexible trailing edge to reduce spin out on wide boards. Formula capable. Tuttle or Power box.
30% more lift, 10% less drag=40% improvement Lift/Drag ratio, 50% less structural load on fin box compared to 2018 Fly-Fin. 2019 Fly-Fin is the best for light-wind for any level. However, we recommend it for advanced sailors at winds over 9 m/sec because it may put too much of emotional pressure on a beginner while separating the entire board off water at strong wind. Perfect for jumps on flat or waves because of better support from the foil. Frontal area (drag) is 30% less compared to racing Formula fin due to lower overall length and thinner profile. 75% less drag on 60-cm, 88-liter board with Fly-Fin while delivering more lift compared to 90-cm 160-liter light wind board with traditional fin. (data collected at 3 to 6 m/sec wind) Tuttle or Power box.

MODEL 2020. ADAPTIVE FOIL TECHNOLOGY. 

Formula capable. Adaptive Flex-Foil cavitation management technology to transition spinout energy into propulsion. More fin area for reduced drift. 2 times reduced frontal area compared to 2019 model. Flexible trailing edge for adaptable foiling technology. Reduced fin/board interference with trailing edge flex and cutout. Variable angle of attack to prevent fin/foil interference cavitation. 2 times less drag compared to 2019 model. Designed to be used on wide boards like Formula or light wind boards. Hydrofoil front offset for easy balance. 31-cm deep, 22-cm long, 34-cm wingspan. Unidirectional S-glass or carbon fiber structural laminate with UV resistant surface laminate. No need for painting. Can be refinished if scratched. Tuttle or Power box.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в петък 23.02.2018 18:22
Честито! Очакваме с нетърпение продуктите на вода  Yeee
Струва ми се, че трябва много да се внимава с TTB варианта, малее ми малко Т-образната контактна площ.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в петък 23.02.2018 18:46
 Yeee :lol: :))))))) Дано е по-скоро, че ми е интересно!


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в четвъртък 22.03.2018 21:01
След три теста на два прототипа бих казал ,че резултатите не са обнадеждаващи.
Първи тест: платно 6кв.м. дъска 107л. , полукрило-мачта :29см. , крило:50см. , ъгъл на атака :5 градуса.
При вятър 6-7м/с  се глисира , но се наложи да преместя базата максимално назад и задните страпове станаха с един по-малко- причината е , че е невъзможно разтоварването на задната част на дъската. Единствено изправена стойка и яко натискане със задния крак предотвратява залепянето на цялата дъска и рязка загуба на скорост.
При описаните условия е напълно възможно карането на 7-7.5кв.м. платно със стандартна финка.
Втори тест: 7.3кв.м. ,вятър 5-6м/с -карането невъзможно . Глисаж само на курс по вятъра , при опит за нещо близко до халфвинд резултата е спин аут , отдавам го на късата мачта на крилото.
Тест трети: 9кв.м.платно, дъска 135л. полукрило с мачта 50см. и крило 50см , ъгъл на атака 6 градуса , вятър 3-4м/с .
Получи се доста "умрял" глисаж с около 15-20 км/ч., после вятъра се усили и нещата станаха още по-зле - убийствено съпротивление , платното натежава много сериозно и за да не залепва дъскатаза повърхността на водата се налага натискане на задния крак , което води ............... oops до спин аут.
След  което сложих конвенционална финка 50см. и се разцепих от каране.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в четвъртък 22.03.2018 21:37
 Да поясня сам ,че става дума за мои ,гаражни прототипи,които може би се различават доста от фабричните, така че ако някой има възможност да пробва оригинална.... нека сподели.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в петък 23.03.2018 15:32

Винаги съм си мислил, че не може просто така да поставиш хидрофойл на стандартна дъска. Разстоянията между фин-бокса, степса и скобите са определени за подемната сила на нормална финка. Голямата подемна сила на хидрофойла изисква други съотношения - за това според мен си трябва дъска проектирана за хидрофойл.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в петък 23.03.2018 18:55
Винаги съм си мислил, че не може просто така да поставиш хидрофойл на стандартна дъска. Разстоянията между фин-бокса, степса и скобите са определени за подемната сила на нормална финка. Голямата подемна сила на хидрофойла изисква други съотношения - за това според мен си трябва дъска проектирана за хидрофойл.
Да добавя: карачите знаят на една уиндсърф дъска, колко силно влияят настройките - положението на степса в зависимост от вятъра и размера на платното, размера на финката спрямо размера на платното, налъмите, въженцата, опъваането на платното ... да продължавам ли? Така, че работата е по-дебела ....


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в събота 24.03.2018 19:19
 ty! Ще споделя впечатления веднага щом направя тестовете на оригиналите. За сега е студено, чакам малко по-топло време!
Ако беше толкова лесно, много производители щяха да предлагат на пазара  fly-fins.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в събота 24.03.2018 19:33
Да добавя: карачите знаят на една уиндсърф дъска, колко силно влияят настройките - положението на степса в зависимост от вятъра и размера на платното, размера на финката спрямо размера на платното, налъмите, въженцата, опъваането на платното ... да продължавам ли? Така, че работата е по-дебела ....
Да, чувал съм за тези неща  :D , но тук нещата са малко по-различни.
Основната разлика е че при обикновените финки лифта е "страничен ефект "от работата на финката, която е да запази посоката на дъската спрямопосоката на движение , а при финката с крило основното повдигане е резултат от работата на крилото.Оказа се  ,че дори при малко увеличаване на скоростта лифта нараства значително , което е всъщност основния проблем.Противоречието е на лице: преди да изглисираш ти е нужна повече подемна сила ,а след това по-малко а всъщност се получава точно обратното.
Смятам да пробвам с по-малък ъгъл на атака на крилото , това може да реши проблема ........или пък не.....


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в събота 24.03.2018 19:56
ty! Ще споделя впечатления веднага щом направя тестовете на оригиналите. За сега е студено, чакам малко по-топло време!
Ако беше толкова лесно, много производители щяха да предлагат на пазара  fly-fins.
Чакаме.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Ceco в неделя 25.03.2018 12:15
По-големите момчета и момичета помним едни други фойлове  :D (надявам се не изглеждаме толкова архивно, като първата снимка  :D :D :D )
Сега не пътуват, сигурно има някаква причина...
При лодките има и доста модерни концепции  8), дали пък някой ден няма да се появят и при сърф дъските: front foil, rear foil, thruster foil, quadrofoil....  :-O-: hmmmm 8) ;)
Понаспамих темата, докато се затопли времето  ;)


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в неделя 25.03.2018 14:43
Миналата седмица гледах едни инзвънземни катамарани... Приличаха на ракети с хидрофойл... Бъдещето (и настоящето) е в тази посока...


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в понеделник 26.03.2018 11:47
Миналата седмица гледах едни инзвънземни катамарани... Приличаха на ракети с хидрофойл... Бъдещето (и настоящето) е в тази посока...
Тези ли? Миналогодишния финал за купата на Америка - новата лодка е хидрофойл, вървят невероятно бързо ...


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Ceco в понеделник 26.03.2018 16:48
Относно бъдещето...
https://www.youtube.com/watch?v=rx2qG_YMrDs
(съвсем оспамихме темата)


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в сряда 28.03.2018 16:25
Цецо, това е следващата концепция за Купата на Америка - не знам дали за 2019 или 2021. Връщат се към едно корпусната идея, обаче модифицирана с фойл ... Май в бъдеще вече няма да има бързи яхти без фойл ?!
Предстоят ни интересни моменти - да сме живи и здрави да гледаме.


Sunny eXtreme - сноуборд, кайт & уиндсърф | Powered by SMF 1.1.21.
© 2017, Simple Machines. All Rights Reserved.