Sunny eXtreme - сноуборд, кайт & уиндсърф

Екстремни спортове => Уиндсърф => Темата е започната от: nikyzlatanov в 13.01.2018 19:54



Титла: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в 13.01.2018 19:54
Скоро попаднах на едни странни финки www.frpgear.com ,та въпросът ми е някой има ли повече инфо за тях или лични впечатления и опит?


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в 14.01.2018 13:58
Не съм виждал такова "животно", но съдейки по дадената информация и снимков материал на страницата им...
Видимо е ръчна изработка от "средна" ръка, няма настройка на ъгъла или площта на крилото, описанията са като на китайски ученик в час по политология, това бил резултат от 40 годишен труд... Дано не съм прав, но по-добре си спести тия 400-500$.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: valeri в 14.01.2018 18:12
Мислех да издялкам една алуминиева с доста по-големи размери ,но ако е неразглобяема ще е много неудобна за транспорт , а разглобяемата предполага доста по голяма дебелина  ,  респективно - тегло а и челно съпротивление. wall :lol:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в 14.01.2018 21:11
Като гледам размерите ,може да се ползва за закачалка за неопрени , ако не става за друго . :lol:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в 15.01.2018 03:45
 :D


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в 16.01.2018 18:52
Според мен идеята е добра - абстрахирам се от изработката ... Все пак товаа е доста компактно (14'' х 14'') в сравнение с огромния хидрофойл. Е и подемната му сила е по-малка, но някои по-тежки сърфисти (като мен например) биха оценили по достойнство преимуществата при слаб вятър.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в 17.01.2018 16:16
Много е къс лоста Захо. Няма как да вдигнеш цялата дъска над водата и да останеш само на "самолетчето", а това всъщност прави хидрофойла привлекателен. При правилно позиционирано оборудване и скорост, стандартната финка също има подемна сила.
Според мен това е нещо като "Abidas" и който се върже... Дано бъдещето ме опровергае :D


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 20.01.2018 22:06
Ето и от мен малко инфо, че ми стана интересно! От това храстче може и да излезе зайче! :)))))))
http://frpgear.com/fly-fin.html
https://www.ebay.com/itm/Windsurfing-fly-fin-hydrofoil-/292408896879
https://www.facebook.com/theviruscarbon/posts/1961145700838928
Ще се радвам да чуя още мнения.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в 21.01.2018 11:52
Може би скоро ще имаме някои отговори . От две стари финки "сделах" набързо един прототип , нарочно е с доста по-големи размери ,като целта е да разбера има ли хляб в тая работа.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в 21.01.2018 15:32
Здравствуйте братья славяне! Бог в помощь!
Молодец! Хорошо получилось. Но я свою первую муху-плавник сделал еще проще. Сразу хорошо заработала. Надеюсь и y тебя тоже заработает.
Братья, почему просто не попросили муху-плавник попробовать бесплатно? Своим не доверяете?


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в 21.01.2018 15:37
Какой угол сделал между дном доски и крылом?


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в 21.01.2018 15:53
Здравствуйте братья славяне! Бог в помощь!
Молодец! Хорошо получилось. Но я свою первую муху-плавник сделал еще проще. Сразу хорошо заработала. Надеюсь и y тебя тоже заработает.
Братья, почему просто не попросили муху-плавник попробовать бесплатно? Своим не доверяете?
Добро пожаловать на форум frpgear  hi
В Болгарии можно попробовать бесплатно? :D


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в 21.01.2018 18:00
За сега 0'


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: roadster в 21.01.2018 18:46
Какой угол сделал между дном доски и крылом?

За сега 0'

= на данный момент  0'
 OO


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в 21.01.2018 19:36
В Болгарии сам бог велел попробовать бесплатно. Ну поскольку Вы уже сами сделали то я вам просто подскажу что попробовать. Геометрия выглядет хорошо. Попробуйте угол 0. Интересно как поедет. Потом попробуйте угол увеличить, чтобы увеличить подьемную силу. 6-10 градусов. Для каждой доски и веса есть оптимальный угол. Потом другие секреты подскажу, но не на форуме, а то конкуренты англосаксы идеи украдут. Можете мне писать на frpgear.com contact us.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Ceco в 21.01.2018 19:54
Спасибо, frpgear  OO

Малко споделен англо-саксонски опит по системата "направи си сам":
http://www.alphalanding.com/rc-track/foil-assist-windsurfing-and-surf-fin/
всъщност е история с ъпгрейд  :D :
http://www.alphalanding.com/rc-track/foil-assisted-windsurfing-fin-part-2-the-box-foil/
и нещо по темата от NASA  ;), което може да бъде полезно  :D :D
https://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/airplane/foil3.html
дори безплатно може да се свали програмата:
https://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/FoilSim/index.html


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в 22.01.2018 00:33
Я уже видел этот плавник-крыло. Крыло там правильно глубоко стоит, но плохо сделал - как топором срубил. Я пока делаю все без расчетов. Я с 1980 года работал в СССР инженером в авиации, а с 1993 в США. Могу достаточно точно на глаз сказать как правильно сделать. Более точно надо методом числового моделирования делать, но это дорого.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в 22.01.2018 14:40
Много е къс лоста Захо. Няма как да вдигнеш цялата дъска над водата и да останеш само на "самолетчето", а това всъщност прави хидрофойла привлекателен. При правилно позиционирано оборудване и скорост, стандартната финка също има подемна сила.
Според мен това е нещо като "Abidas" и който се върже... Дано бъдещето ме опровергае :D

Съгласен съм - но според мен идеята е не "да останеш само на "самолетчето"" (което явно е невъзможно) , а да имаш някаква подемна сила, която да повдигне дъската някой и друг сантиметър нагоре за да се намали "draga-a" и да изглисираш по лесно. Ще чакаме проби и споделени резултати - на брега, с чаша бира в ръка. Дерзайте!  OO


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 22.01.2018 17:45
frpgear е намерил правилните отговори на възникналите тук въпроси около подемната сила. Който се интересува повече- инфо от самия него, а и в нета има споделено от производителя. Явно поляците, които се пробваха в тази разработка, не могат да се справят с тази "проста" задача.
 Аз бих рискувал да  имам в багажника две такива финки "муха" за двете дъски , особено за дните със слаб вятър по нашето море.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в 22.01.2018 21:07
Малко само да се пооправи времето....


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в 23.01.2018 01:58
http://raceyou.ru/showthread.php?t=28946
Это Русский форум обсуждает то-же самое но гораздо глубже в теории. Я Русским сказал, что пока Русские обсуждали в теории на Болгарском форуме плавник уже сделали. :lol:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 23.01.2018 14:52
От това, с което се запознах, изделието изобщо не е за гаражно ТНТМ, освен това има вече усъвършенствани прототипи.
По добрия вариант е да се ползва готовия продукт. Подводните камъни са големи, а топлата вода вече я има! OO
Поздравления за производителя frpgear :)(: !


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: valeri в 23.01.2018 16:36
Моята ще е алуминиева , доста голяма  ( за платно 9.5 и 147 литра ) и с променлив ъгъл на атака  :D :lol:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 23.01.2018 17:01
Ето и инфо как изглежда:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в 23.01.2018 17:34
За теоретиците:
https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/geom.html (https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/geom.html)



Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 24.01.2018 08:15
Хидродинамиката е друга бира!  OO


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 23.02.2018 16:28
Да подновим една стара идея, която реализирах успешно! Шапка свалям доземи  \0/ \0/ \0/ на д-р Степан Лунин за създадените от него иновативни модели на Fly-fin, карбон  2019 БИС и 2020 с гъвкав заден ръб! От направените проучвания от мен - без аналог досега в световното производство! Да е жив и здрав и да ни радва с още по-нови произведения на инжинерната мисъл! За да бъдем винаги усмихнати и доволни когато излизаме от водата! OO  Ето и двете изделия, вече и в Бг.:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 23.02.2018 17:08
Още малко официална информация:
http://frpgear.com/
MODEL 2019 PLUS
 Same as Model 2019, but with flexible trailing edge to reduce spin out on wide boards. Formula capable. Tuttle or Power box.
30% more lift, 10% less drag=40% improvement Lift/Drag ratio, 50% less structural load on fin box compared to 2018 Fly-Fin. 2019 Fly-Fin is the best for light-wind for any level. However, we recommend it for advanced sailors at winds over 9 m/sec because it may put too much of emotional pressure on a beginner while separating the entire board off water at strong wind. Perfect for jumps on flat or waves because of better support from the foil. Frontal area (drag) is 30% less compared to racing Formula fin due to lower overall length and thinner profile. 75% less drag on 60-cm, 88-liter board with Fly-Fin while delivering more lift compared to 90-cm 160-liter light wind board with traditional fin. (data collected at 3 to 6 m/sec wind) Tuttle or Power box.

MODEL 2020. ADAPTIVE FOIL TECHNOLOGY. 

Formula capable. Adaptive Flex-Foil cavitation management technology to transition spinout energy into propulsion. More fin area for reduced drift. 2 times reduced frontal area compared to 2019 model. Flexible trailing edge for adaptable foiling technology. Reduced fin/board interference with trailing edge flex and cutout. Variable angle of attack to prevent fin/foil interference cavitation. 2 times less drag compared to 2019 model. Designed to be used on wide boards like Formula or light wind boards. Hydrofoil front offset for easy balance. 31-cm deep, 22-cm long, 34-cm wingspan. Unidirectional S-glass or carbon fiber structural laminate with UV resistant surface laminate. No need for painting. Can be refinished if scratched. Tuttle or Power box.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в 23.02.2018 18:22
Честито! Очакваме с нетърпение продуктите на вода  Yeee
Струва ми се, че трябва много да се внимава с TTB варианта, малее ми малко Т-образната контактна площ.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 23.02.2018 18:46
 Yeee :lol: :))))))) Дано е по-скоро, че ми е интересно!


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в 22.03.2018 21:01
След три теста на два прототипа бих казал ,че резултатите не са обнадеждаващи.
Първи тест: платно 6кв.м. дъска 107л. , полукрило-мачта :29см. , крило:50см. , ъгъл на атака :5 градуса.
При вятър 6-7м/с  се глисира , но се наложи да преместя базата максимално назад и задните страпове станаха с един по-малко- причината е , че е невъзможно разтоварването на задната част на дъската. Единствено изправена стойка и яко натискане със задния крак предотвратява залепянето на цялата дъска и рязка загуба на скорост.
При описаните условия е напълно възможно карането на 7-7.5кв.м. платно със стандартна финка.
Втори тест: 7.3кв.м. ,вятър 5-6м/с -карането невъзможно . Глисаж само на курс по вятъра , при опит за нещо близко до халфвинд резултата е спин аут , отдавам го на късата мачта на крилото.
Тест трети: 9кв.м.платно, дъска 135л. полукрило с мачта 50см. и крило 50см , ъгъл на атака 6 градуса , вятър 3-4м/с .
Получи се доста "умрял" глисаж с около 15-20 км/ч., после вятъра се усили и нещата станаха още по-зле - убийствено съпротивление , платното натежава много сериозно и за да не залепва дъскатаза повърхността на водата се налага натискане на задния крак , което води ............... oops до спин аут.
След  което сложих конвенционална финка 50см. и се разцепих от каране.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в 22.03.2018 21:37
 Да поясня сам ,че става дума за мои ,гаражни прототипи,които може би се различават доста от фабричните, така че ако някой има възможност да пробва оригинална.... нека сподели.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в 23.03.2018 15:32

Винаги съм си мислил, че не може просто така да поставиш хидрофойл на стандартна дъска. Разстоянията между фин-бокса, степса и скобите са определени за подемната сила на нормална финка. Голямата подемна сила на хидрофойла изисква други съотношения - за това според мен си трябва дъска проектирана за хидрофойл.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в 23.03.2018 18:55
Винаги съм си мислил, че не може просто така да поставиш хидрофойл на стандартна дъска. Разстоянията между фин-бокса, степса и скобите са определени за подемната сила на нормална финка. Голямата подемна сила на хидрофойла изисква други съотношения - за това според мен си трябва дъска проектирана за хидрофойл.
Да добавя: карачите знаят на една уиндсърф дъска, колко силно влияят настройките - положението на степса в зависимост от вятъра и размера на платното, размера на финката спрямо размера на платното, налъмите, въженцата, опъваането на платното ... да продължавам ли? Така, че работата е по-дебела ....


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 24.03.2018 19:19
 ty! Ще споделя впечатления веднага щом направя тестовете на оригиналите. За сега е студено, чакам малко по-топло време!
Ако беше толкова лесно, много производители щяха да предлагат на пазара  fly-fins.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в 24.03.2018 19:33
Да добавя: карачите знаят на една уиндсърф дъска, колко силно влияят настройките - положението на степса в зависимост от вятъра и размера на платното, размера на финката спрямо размера на платното, налъмите, въженцата, опъваането на платното ... да продължавам ли? Така, че работата е по-дебела ....
Да, чувал съм за тези неща  :D , но тук нещата са малко по-различни.
Основната разлика е че при обикновените финки лифта е "страничен ефект "от работата на финката, която е да запази посоката на дъската спрямопосоката на движение , а при финката с крило основното повдигане е резултат от работата на крилото.Оказа се  ,че дори при малко увеличаване на скоростта лифта нараства значително , което е всъщност основния проблем.Противоречието е на лице: преди да изглисираш ти е нужна повече подемна сила ,а след това по-малко а всъщност се получава точно обратното.
Смятам да пробвам с по-малък ъгъл на атака на крилото , това може да реши проблема ........или пък не.....


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в 24.03.2018 19:56
ty! Ще споделя впечатления веднага щом направя тестовете на оригиналите. За сега е студено, чакам малко по-топло време!
Ако беше толкова лесно, много производители щяха да предлагат на пазара  fly-fins.
Чакаме.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Ceco в 25.03.2018 12:15
По-големите момчета и момичета помним едни други фойлове  :D (надявам се не изглеждаме толкова архивно, като първата снимка  :D :D :D )
Сега не пътуват, сигурно има някаква причина...
При лодките има и доста модерни концепции  8), дали пък някой ден няма да се появят и при сърф дъските: front foil, rear foil, thruster foil, quadrofoil....  :-O-: hmmmm 8) ;)
Понаспамих темата, докато се затопли времето  ;)


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в 25.03.2018 14:43
Миналата седмица гледах едни инзвънземни катамарани... Приличаха на ракети с хидрофойл... Бъдещето (и настоящето) е в тази посока...


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в 26.03.2018 11:47
Миналата седмица гледах едни инзвънземни катамарани... Приличаха на ракети с хидрофойл... Бъдещето (и настоящето) е в тази посока...
Тези ли? Миналогодишния финал за купата на Америка - новата лодка е хидрофойл, вървят невероятно бързо ...


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Ceco в 26.03.2018 16:48
Относно бъдещето...
https://www.youtube.com/watch?v=rx2qG_YMrDs
(съвсем оспамихме темата)


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Shaka в 28.03.2018 16:25
Цецо, това е следващата концепция за Купата на Америка - не знам дали за 2019 или 2021. Връщат се към едно корпусната идея, обаче модифицирана с фойл ... Май в бъдеще вече няма да има бързи яхти без фойл ?!
Предстоят ни интересни моменти - да сме живи и здрави да гледаме.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: RazeR69 в 01.05.2018 01:19
I`m sorry, I only speak and write English.
Nikyzlatanov:  I have good success making a homemade fly-fin using FRP`s wing on a longer, proper fin!  Read about it here:

http://forums.boards.co.uk/showthread.php/78824-Foil-mini-foil-with-tails#QjYu6MFCVaa1yvcl.97

Your wing does not look to have a foil shape (flat on bottom, curved on top) judging by the pictures.  The foil shape is by far the most important aspect of the wing for good lift with low drag!  After the foil shape, some Angle of Attack (AoA) is necessary only to be sure there is not a negative AoA from the fin mounting or board rocker.  From 1 to 3 degree AoA works best.

 


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: RazeR69 в 01.05.2018 03:10
2 more pictures showing the FRP fly-fin base before glueing to my long race fin and a close-up showing the foil shape of the bottom wing.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: nikyzlatanov в 01.05.2018 20:10
Thank you. I freezing this project ,now here we have good wind and blasting with normal fins. Sorry for my english... :lol:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: RazeR69 в 07.05.2018 20:33
I am still waiting for someone, anywhere, who has bought a fly-fin and loves it to post their results on any windsurf forum in the world!  Someone other than FRP personnel, of course.  We know they love it.


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 09.05.2018 20:41
Дойде време да споделя впечатления от теста и работата на модел 2020. Малко закъснях, но сега се отвори възможност за тестове.
Вчера, 08.05. на Дъбника супер ден ! Вятър 5-6м.с., на поривите не повече от 7, слънце и само 2 сърфа.
Дъска 138л., ширина 80см, Exoset XMove, аз съм 90кг., платна 6.8 и 7.8
1. С платно 6.8 плажен старт и веднага се ускорява. На всеки порив дъската излиза на глисаж. Изключително лесно управление, не товари краката, за спинаут изобщо не става дума-няма !!!
Изисква по-изправена позиция, мачтата малко по-назад, лапичките също по-назад, краката са почти в налъмите, което е голям +, малко ускорение и си в тях!  И това на слаб вятър! Дъската с тази финка е стабилна в поворотите и вече има още по-остър курс при качване. 
2.Платно 7.8.  Е, няма такова нещо! Дъската се изстрелва плавно, няма сътресения при поривите, управлението през краката е стабилно, но изисква прецизност! Не търпи силови изяви!Само меки и леки натиски! Няма залепване на дъската. Изключително приятно глисиране! Чопа, на Дъбника се знае какъв е, се обработва без никакви сътресения, дъската просто го яде като гладно куче!
Изключително съм доволен от тази финка! :)))))))
Чакам подходящо време за да пробвам и модел 2019+ с другат ми дъска 118л., 75см. ш., за което ще докладвам незабавно! ;)
Така, на 5 и 6 05. бях на Градина  и на още по-слаб вятър, с това чудо , в режим на водоизместване , стил "разходка с лодка" се добрах до средата на залива и обратно. След това забодох една Race MFC 48sm. и ..... само клатушкане. Почти никакво движение !
За сега толкова !
Няма да влизам в подробности и дискусии относно хидродинамичните характеристики на изделието, само ще кажа , че е отлично сметнато !
Благодаря, Степан! 


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в 10.05.2018 03:13
Большое Спасибо за коментарий!
Степан. OO


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: Юли в 10.05.2018 07:25
Благодаря за подробното ревю, успех и до нови срещи на вода :OK:


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: lubol в 10.05.2018 11:10
...доста зарибяващо ревю, къде може да се тества ...и @topa ти как си купи FLY-FIN 2020


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: topa в 10.05.2018 13:57
тел. за контакти 0887604191 Юрий Топчийски
Ревюто е само информативно, но финката наистина е уникална! При мен се получи отлична комплектация , пък и пак да напомня- финката е за слаби до свежи ветрови условия ! При по- силни ветрове, 10 м/ с., и нагоре, се преминава на щатните финки.
При първа възможност ще тествам и 2019+, коята е с много интересна конфигурация и ще пиша във форума.
,,Пашата обича смелите! "  :)))))))


Титла: Отговор: FLY-FIN
Автор: frpgear в 10.05.2018 17:26
Бог В Помощь Братья и Сестры!
Здравствуйте!

   Ага!
   Надо было заранее зимой финки заказывать как Юрий сделал. Тогда и скидки были. Как у нас Русских говорят: "Готовь сани летом а телегу зимой." А сейчас больше людей хотят купить. Вчера только 4 финки отослал включая модель 2020. Почти все образцы для испытаний продал. Самому нет покататься. Обычно 3 дня проходит между оплатой и посылкой, а сейчас неделя. Особенно с эластичной задней кромкой долго ждать пока смола полностью полимерезуется.
   Навеное Юрий со своим весом, техникой, доской и парусом = оптимизированная система для Модели 2020. Если не было спинаутов то наверное Юрию надо модель 2020 или 2019 или обе но с большим крылом. Конечно вне очереди для хорошего человекa.
   Интересно почему RazeR69 молчит. Он мне позавчера написал, что его друг модель 2020 сильно критиковал, мол sucks (х..ня по-русски). Но модель 2020, что не понравилась RazeR69 была с жесткой задней кромкой и из стекла. Я специально для друга RazeR69 сделал жесткую кромку как RazeR69 говорил надо делать. Наверное эластичность задней кромки важна. Я тоже заметил, что эластичная кромка демфирует спинауты.
    Попросите Юрия дать вам покататся. У него две финки. Но, как у нас в СССР в Прибалтике говорили: "Финку, Лошадь и Жену недам никому."  ;)

Степан.


Sunny eXtreme - сноуборд, кайт & уиндсърф | Powered by SMF 1.1.21.
© 2017, Simple Machines. All Rights Reserved.